Alla inlägg den 17 april 2009

Av Amanda - 17 april 2009 19:02

Hej!


Nu har jag anmält hundarna till en allmänlydnadskurs på klubben, ville egentligen gå tävlingslydnad men dom hade ingen sån kurs på klubben i floda och dom som finns kostar ju nästan tvåtusen så det får vänta. Så den 5Maj börjar vi. =) Kul att komma iväg och träffa hundfolk och träna en gång i veckan så det blir av :)


Idag var jag till klubben själv med båda hundarna, tränade lydnad med Dustin sen agility med Baloo... Han är verkligen duktig på agility fast vi inte tränat det på ett år så hoppar han allt och springer genom tunnlarna som han inte gjort annat. Så kul att det finns något han gillar och kan koncentrera sig på en stund ;) I mellan åt så går han och strosar men när man väl får kontakt med honom så är han så duktig. Sen åkte jag hem med två trötta hundar och sov lite middag.


Nu börjar sommarvädret komma tillbaks, synd att det blåste kallt idag annars hade det varit kanon väder.

Blev tyvärr ingen utlandsresa för oss heller, ekonomin tillät det inte nu så igår fick vi avboka.. ;/ Så då bestämde vi oss för att gå kurs med hundarna istället så vi hade något kul att se framemot.. Sen ska vi på nationell utställning i Avesta i juni och ev om jag hinner få medlemsnummret från skk så ska jag anmäla till en nationell vid österbybruk också som är i slutet av maj. =)


Ha en trevlig helg alla för det ska vi ha! Har laddat upp med massor av videofilmer som vi ska se ikväll, anders syster hade fått köpa två kartonger som var fulla.. bara att välja och vraka.


Hejs svejs!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards